
Kontynuacja tego wpisu prędzej czy później musiała powstać. Rynek kosmetyczny obserwuję od ładnych paru lat, a ostatnio nasuwa mi się pewna myśl. Jest coraz lepszy dostęp do marek, które nie tak dawno można było nabyć tylko poza granicami naszego kraju. Bez wątpienia do tego stanu rzeczy przyczyniła się popularyzacja mediów społecznościowych. Młode dziewczyny czerpią wiedzę z Instagrama, Facebooka, You Tube czy tradycyjnych blogów. Opinie testerek i recenzentek mają duży wpływ na to, czy sklep zdecyduje się na zakup towaru. Gdy dane nazwisko jest gorące, to znak że fanki popędzą czym prędzej do drogerii czy też złożą zamówienie online, by mieć to co ich idolka. Z biegiem lat będzie coraz łatwiejszy dostęp i ciekawa jestem nie tylko tego jak wiele polskich sklepów oferujących niszowe kosmetyki powstanie, ale też ile nowych firm kosmetycznych zostanie stworzonych. Odnoszę wrażenie, że jest ich coraz więcej. To prawdziwa żyła złota. Gdy powstała pierwsza część tekstu spora część internetowych sklepów jeszcze nie istniała. Na nowej uzupełnionej liście pojawi się sporo marek, których ja też jestem wielbicielką, ale też tych, których dopiero zamierzam spróbować, a bacznie obserwuję w mediach społecznościowych. Lista sklepów z wyłączeniem tych podanych w części I : Galilu Makeup Sorbet Colorsvibe Urban Cupid Shopaholic Dolls
Charlotte Tilbury – to wizażystka światowych gwiazd, która niejedną piękną aktorkę malowała na czerwony dywan. Jej bogata kolekcja kosmetyków obejmuje między innymi serię pielęgnacyjną, podkłady, zestawy do konturowania, pomadki czy też edycje limitowane zawierające większe ilości produktów. Kosmetyki Charlotte Tilbury wyróżniają się piękną oprawą wizualną. Złoto, napis „CT”, delikatne tłoczenia – na wysoką cenę składa się wiele czynników. Najpopularniejszy brązer nazywa się „Filmstar Bronze & Glow”, bardzo chwalona jest także paleta czterech cieni Luxury Palette – dostępna w wielu wersjach kolorystycznych. Za taką kasetkę trzeba wydać około 350 zł.
MakeUp Geek – cenię sobie tę markę za świetnej jakości sypkie pigmenty i cienie prasowane. Makeup Geek słynie przede wszystkim z cieni do powiek o wielu różnych wykończeniach i teksturach. Cechują się bardzo dobrą pigmentacją, łatwością łączenia odcieni i mnogością kolorów. Bardzo lubię pigmenty Duochrome, których kolor nie jest jednoznaczny, a ostateczny efekt zależy od tego jak pada światło. W ofercie tej firmy znajdziecie cienie we wszystkich kolorach. To nieskończone możliwości w makijażu dziennym jak i wieczorowym. Od niedawna furorę robią także pomadki.
Hourglass – luksusowa marka kosmetyków, która szczyci się skromną i wyważoną kolekcją. Znajdziemy tu przeważnie odcienie natury. W asortymencie można nabyć wegańskie, a nawet bezglutenowe kosmetyki do makijażu. Kolekcja Ambient jest bardzo popularna, a na nią składają się pudry rozświetlające i brązujące. Marka stworzyła też jedną paletę cieni do oczu. Nazywa się Modernist i dostępna jest w 7 odcieniach. Hourglass zdecydowanie stawia nie na ilość, ale na jakość.
ColourPop – matowe pomadki w płynie, błyszczyki i rozświetlacze zrobiły furorę na całym świecie. To bardzo młoda marka bo powstała w 2014 roku. ColourPop stawia na cukierkowe kolory. Pojedyncze cienie najczęściej można spotkać w tonacji różu, fioletu, złotego beżu czy pastelowych błękitów. Wystarczy zobaczyć stronę www – jest słodko, pastelowo i dziewczęco. Z powodzeniem stworzycie subtelny, świetlisty makijaż.
Becca – całkiem niedawno ta amerykańska marka była dostępna tylko w paru sklepach online, ale ostatnio perfumeria Sephora zapowiedziała, że Becca będzie dostępna przez internet, a później także stacjonarnie (stopniowo w kolejnych dużych miastach). Dokładnie od 4 kwietnia można kupić kosmetyki, z których najsłynniejszy to chyba uwielbiany przez wizażystów rozświetlacz Shimmering Skin Perfector czy paleta cieni Ombre. Marka swoje inspiracje czerpie od promieni słońca i stawia na rozświetlenie i zdrowy wygląd cery. Osobiście nie mogę się doczekać pierwszych zakupów.
NYX – każda miłośniczka makijażu powinna znać. NYX jest ulubieńcem większości blogerek. Marka z Los Angeles zapewnia szeroki wybór kosmetyków dla profesjonalnych wizażystów jak i dziewczyn, które po prostu lubią makijaż. Popularne są brokaty sypkie, pomadki, palety do konturowania, zestawy korektorów czy ostatni hit Total Control Drop Foundation – podkład aplikowany w formie kropli za pomocą pipety. NYX na pewno wyróżniają także przystępne ceny, które nie przyprawiają o zawrót głowy. W sam raz na budowę podstawowego kufra. Kosmetyki marki dostaniecie też w wybranych perfumeriach Douglas i na stronie online tej drogerii.
Suva Beauty – jakość cieni tej marki powala na kolana. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia zamieszczone na oficjalnym profilu na Instagramie. Kolory są bardzo żywe i intensywne, a swatche ukazują jak mocną te cienie mają pigmentację. Tutaj czeka Was bardzo szeroka paleta barw. Niektóre kolory są wręcz trudne w zdefiniowaniu i bardzo rzadko spotykane – wybór zadowoli nawet najwybredniejszą klientkę.
Nabla – włoska marka, która jest coraz bardziej popularna także w Polsce. Cenowo wypada podobnie do NYX i tutaj także zaskakuje świetna pigmentacja i trwałość kosmetyków. Jestem absolutnie zakochana w cieniu Water Dream, który mieni się niczym lśniąca tafla dając efekt modnej mokrej powieki. Jest też coś dla pań, które szukają odpowiednio dobranych cieni pod tęczówkę oka. W sprzedaży są palety skomponowane tak, by (według producenta) idealnie podkreślały niebieską czy zieloną tęczówkę.
Sigma Beauty – pędzle to znak rozpoznawczy tej marki. Kuszą nie tylko dobrze wyprofilowanym włosiem, ale także pięknymi różnokolorowymi trzonkami i skuwkami. Tu znajdziecie wszystko – róże, brązery, eyelinery, palety cieni, pomadki. Zdaje się, że brakuje w asortymencie jedynie podkładów do twarzy.
Jeffree Star – to postać doskonale znana w wirtualnym świecie. Karierę zaczął od muzyki, swoje utwory publikował na popularnym serwisie MySpace. Dla wielu mężczyzna kontrowersyjny i ekscentryczny. Taki jest jego image – ostry makijaż, kobiece stylizacje, sam mawia o sobie „uosobienie piękna i oryginalności”. Jeffree Star wypuścił swoją markę kosmetyczną w 2014 roku. Stawia głównie na usta i oczy – w kolekcji kosmetyków znajdują się pomadki we wszystkich kolorach tęczy, ale także różnokolorowa paleta cieni Androgyny, która świetnie się sprzedaje.
Dose of Colors – jak sama nazwa wskazuje marka to istna eksplozja kolorów. Różnokolorowe pomadki do ust, błyszczące cienie i spektakularne sztuczne rzęsy. Marka stawia na współpracę z blogerkami i vlogerkami. Na Instagramie można ujrzeć sporo zdjęć klientek, których makijaż wykonany był właśnie kosmetykami Dose of Colors. Jak większość nowych marek – producent stawia na kosmetyki oznaczone znaczkiem „cruelty free”. Produkty te nie są testowane na zwierzętach.
House of Lashes – piękne rzęsy świetnej jakości wyprodukowane z naturalnego włosia. Ułożone niezwykle starannie, dostępne w wielu konfiguracjach i kształtach. Modele idealnie nadają się na dzień, na wieczór lub bardzo wyjątkowe okazje. Na oficjalnej stronie jest również podział na kategorie co znacznie ułatwia wybór interesującego nas kształtu i długości rzęs.
Huda Beauty – popularna na świecie vlogerka po pewnym czasie stworzyła swoją markę kosmetyków i akcesoriów do makijażu. Niegdyś pracowała w finansach, ale miłość do wizażu i pasja były silniejsze i tak oto w 2010 roku Huda Kattan założyła swój blog. Kilka lat później odniosła ogromny sukces. Na fali popularności matowych pomadek, cieni do oczu w kolorystyce nude i spektakularnych sztucznych rzęs doskonale wyczuła trend i znalazła rzesze fanek jej stylu gotowych wydać spore pieniądze na kosmetyki sygnowane jej imieniem. Najpopularniejszymi i najlepiej sprzedającymi się produktami Huda Beauty są rzęsy na pasku, pomadki w płynie oraz paleta cieni Textured – w wielu miejscach już wyprzedana.
OFRA – Ofra Gaito swoją markę założyła już w 1979 roku. Dopiero niedawno w Polsce stała się popularna za sprawą matowych pomadek, rozświetlaczy czy pudru sypkiego. Kosmetyki zawierają antyoksydanty oraz witaminy E, dostępne są w różnych wariantach tak, by można było dopasować produkt do każdego rodzaju cery.
Kylie Cosmetics – pod tą nazwą kryje się kosmetyczne imperium młodszej siostry Kim Kardashian. Kylie Jenner stała się idolką wielu kobiet, w bardzo młodym wieku powiększyła usta i zmieniła diametralnie swój wygląd. Promuje pod swoim nazwiskiem serię pomadek, błyszczyków, palet cieni. Na swoje urodziny wydała specjalną kolekcję „Birthday Edition”, która bardzo szybko zniknęła z jej oficjalnego sklepu internetowego. Trzeba dodać, że jest to bardzo często podrabiana kolekcja, którą można kupić na serwisach aukcyjnych w o wiele niższej cenie niż oryginał.
NOUBA – oficjalny sklep online dostępny jest także w Polsce i można zamawiać z dostawą na terenie kraju. Włoska marka specjalizuje się w produkcji podkładów, róży do policzków, palet cieni czy też pomadek.
Morphe Brushes – wbrew nazwie to nie tylko pędzle do makijażu, ale też wszelkiego rodzaju cienie do powiek, zestawy do konturowania, korektory, sztuczne rzęsy w formie kępek czy eyelinery w żelu.
Lilly Lashes – rzęsy, które pokochały także gwiazdy. W polskich sklepach online dostępne od 80 zł, niektóre modele kosztują i 130 zł. Zdecydowanie znajdziemy tu rzęsy gęste, długie mocno podkręcone. Raczej nie na co dzień, ale podkreślą zdecydowanie mocniejszy makijaż wieczorowy i będą jego doskonałym uzupełnieniem.
Ciekawa jestem czy próbowałyście już kosmetyków powyższych producentów i jakie są Wasze wrażenia.